Sabtu, 14 Januari 2017

Selamat Tahun Baru 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca sekalian….
Tahun baru 2017! Sudah dua minggu…Sedar tak sedar, azam baru, kerja baru, tanggungjawab baru dan pelbagai lagi harus kita kejar. Selamat tinggal 2016!
Azam pembaca tahun lepas sudah terlaksana atau belum? Jika sudah, tahniah diucapkan! Jika belum…Apakah azam itu akan terus terkubur atau akan dilunaskan pada tahun ini?
U’ve to decide right! Tiba-tiba teringat ‘manager’ lama penulis…Ungkapan itu sering diucapkan bila ada benda ‘hang or no solution’….
Kenangan….Sungguh ia akan tersimpan… Pedih, payah, sakit, suka dan duka pasti diingati dan akan dijadikan pengajaran. Sungguh, kita tidak pernah tahu apa yg ada dlm hati manusia. Sehinggakan hari terakhir penulis di tempat lama bagai membuktikan segala yg dilontarkan pihak lain terhadap mereka seakan benar. Perit…Apabila org yg kita percayai boleh melakukan sedemikian rupa…Tapi sebenarnya tak mustahil pun, andai benda sama mereka boleh lakukan pada org lain...Apatah lg kita yg hanya pekerja biasa…Maafkan penulis kerana tidak dpt meneruskan lagi. Cukuplah 3 bulan notis yg diberi. No more! No more! This is enough! Thank you for everything!
Panjang pulak ceritera lama. Maaf….Let’s move on!
Tempat baru penulis sgt ceria dan meriah! Seakan terpana seketika kerana nyata jauh berbeza dgn tmpt lama. Tempat lama meriah hanya waktu rehat shj. Tempat baru pula bos sgtlah ‘awesome’! Haha…
Tapi itulah sebenarnya proses pembelajaran manusia… Satu yg penulis pasti, budaya kerja dengan Cina pasti penulis teruskan kerana penulis tahu ada yang sentiasa akan memerhati. Jika dahulu, waktu OT pun manager call tanya, ‘tgh meeting apa?’ Walaupun di tempat masing2 anda bercakap…sadis tak? Apatah lagi waktu kerja. Jika ada yg pernah bekerja dgn mereka pasti tahu apa yg penulis maksudkan….
Tapi ad juga baiknya. Ia mengajar penulis utk sentiasa fokus…Apa yg penulis khuatir di tempat baru? Ada..Pencipta kita. Allah yang sentiasa akan melihat perbuatan dan perlakuan kita.
Jadi, maaf andai kata penulis nampak gigih kerana sudah terbiasa sebegitu…Poyo! Terpulanglah…kerana kerja itu ibadah kan? Maka, pasti kita mahu ia sempurna tanpa ada cacat cela. Maafkan saya :)
cc to prof google

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Setiap comment anda amat dihargai. Diharapkan anda meletakkan nama di atas.
Terima kasih..Syukran jaziilan..Xiexie