Isnin, 16 Mei 2011

TERIMA KASIH CIKGU!!

Selamat hari guru wt seluruh warga pendidik di Malaysia..semoga kalian diberkati ALLAH dan hidup bahagia didunia dan akhirat…tanpa cikgu siapalah kami..biarpun berdirinya seorg PERDANA MENTERI atau PEGUAM yg menang bicaranya atau TENTERA atau VIP atau SESIAPA SHJ..sejarahnya juga dimulai oleh seorg GURU..
SeLaMat HaRi GuRu!! Terima kasih cikgu...Jasamu dikenang hingga akhir hayat..
Khas buat kedua ibu bapaku, EN ZUKIFLI dan PN SALMAH..krn semuanya bermula dr rumah..mendidik dan mengajarku shgga pandai bertatih, bercakap, berlari dan membaca…terima kasih MAK AYAH.. u’re my idol dan inspirasi untuk berjaya..
Kemudian, terima kasih untuk cikgu-cikgu di Tadika Islam dan Tadika Kemas..di siniku belajar mengenal, mengeja dan mengira..dan buat cikgu2 di Sekolah Kebangsaan Pangkalan TLDM 1 (1997-2001), jasamu dikenang ..x kn ku lupa setiap ajaran kalian dan juga lagu yg sentiasa tersemat di hati  seiring yg dilaungkan setiap pagi,,antaranya
“berilmu, berakhlak, berjaya itulah cogan kata.. 
patuh kpd perintah tuhan..
displin sentiasa diamalkn..
cita kami terus maju mjdi bangsa yg berilmu…
kami warisan wira bangsa kn mbls jasa.. 
bljar hingga berjaya utuk mcpai cita2”..
Antra cikgu yg diingati yg byk memberi perangsang adlh cikgu Sabariah, teacher Suzana, cikgu Halim, cikgu Khairi, dan byk lg yg tak terkira jasanya..terima kasih CIKGU!!
Dan tak dilupakan tempat ku menimba ilmu agama dan fardhu ain yakni Sekolah Agama Rakyat An-Nuriah..juga di Lumut, Perak.Terima Kasih ustazah-ustazah tersayang..tak terbalas jasa baik kalian mendidik kami..tak terungkap dengan kata2 akn penghargaan yg akn diberi..
Seterusnya wt cikgu2 di Perlis..Sekolah Kebangsaan Behor Mali (2002) ..
Cikgu Chong>> maaf krn mnyushkan cikgu bermesyuart tergempar gara2 rekod sek. dipecahkan..^^terima kasih cikgu krn mendidik dan mengasuh saya dlm pelajaran mahupun bidg sukan..
"u’re the best sir"….
dan al-fatihah wt cikgu Bm ku, cikgu Kamariah..ucpn thniah dan salaman itu tak disangka mjdi salam terakhir aku dan dia…
smga ALLAH mencucuri rahmat ats rohmu dan ditemptkan di klgn golongan soleh dan solehah..amin..insyallah..
dan cikgu2 lain..terima kasih, walau setahunku disitu bagaikan bertahun lamanya ..kenangan dan memori yg tk akn dilupakan..
SMK Syed Alwi , tempt ku menimba ilmu, mgenal cabaran dan dugaan..Terima kasih CIKGU!! terutama cikgu Adilah, Sir Wan Zamardy, teacher Asreen,teacher Sharinahanim, ustazah Hasliza, ustazah Rafizah,dan byk lagi yg memberi dorongan dan motivasi..Tiada masalah yg tak dpt diselesaikan atr ungkpn yg sentiasa diungkp terutama dlm matapljrn yg kurg digemari MATEMATIK..^^aliran agama disini tak membezakan kami dgn bdk2 sekolah agama..Alhmdulillah..tlhku buktikan walau bersekolah di mana2 shj..takde perbezaan..yg penting ats diri..bagaimana nk menangkis anasir luar dn mguatkan diri..ats bimbingn guru2, madah arab menarik minatku..
dan akhirnya brjaya mghbiskn dip pgjian islm(bhs dan kesusasteraan arb) di UniSZA..
TERIMA KASIH CIKGU!!kalian x pernah mgenal erti putus asa dlm mendidik kmi mjdi insn berguna..
Dan wt pensyarah di UniSZA..jasa kalian dibawa sepanjg hayat…syukran kathiron^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Setiap comment anda amat dihargai. Diharapkan anda meletakkan nama di atas.
Terima kasih..Syukran jaziilan..Xiexie